منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

سوالات استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش (1403)

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود رایگان سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی 1403

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

دانلود نمونه سوالات + کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی

تست هوش و استعداد معلمی

تست هوش و استعداد معلمی

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

چگونه يك پروپوزال بنويسيم؟

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود جزوه تصميم گيري چند معياره

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود مجموعه گزارشات كيفري و حقوقي

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

دانلود کتاب جامع مدیریت بازاریابی

فروشگاه فایل

گروه محصول -> حسابداری و اقتصاد

طراحي سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت(ABC) براي محاسبه بها



قیمت: ۱۶۹۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 119     کد محصول :7545      حجم فایل:144,94 KB      نوع فایل :rar



پایان نامه طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) برای محاسبه بهای تمام شده آموزش دانشجویان گروه پزشکی

طراحي سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت(ABC)  براي محاسبه بهاي تمام شده آموزش دانشجويان گروه پزشکی

فصل اول

كليات تحقيق

  

     1-1-مقدمه

با توجه به اهميت دسترسی به اطلاعات صحيح در تصميم گيرهای مديران و توسعه تكنولوژيهاي پيشرفته در ابعاد مختلف توام با افزايش پيچيدگي و تنوع فعاليتها، درك اين تغييرات و سنجش تاثيرات آن بر هزينه هاي سازماني اهميت زيادي دارد. اهميت اين امر براي واحدهاي خدماتي و خصوصا آموزشي با توجه به اينكه درجه تنوع و تغييرات در آنها، نسبت به فعاليتهاي توليدي بيشتر است، مضاعف مي باشد. بديهي است كه شناخت اين فعاليتها و سنجش تاثيرات آن بر بهای تمام شده خدمات، مستلزم طراحي يك سيستم مناسب و کارآ هزينه يابي است تا قادر به شناخت تنوع وپيچيدگي فعاليتها و در نظر گرفتن آن بر هزينه هاي ارائه خدمات باشد. در بخش آموزش عالی کشور و خصوصا دانشگاههای علوم پزشکی تا بحال هيچگونه اقدامات عملی و يا حتی مطالعات نظری در رابطه با شناسايي هزينه ها و محاسبه بهای تمام شده خدمات فعاليتهای آموزشی، انجام نشده است و با توجه به اهميتی که اطلاعات مالی و بهای تمام شده بر تصميم گيري های مديريت از ابعاد مختلف خواهد داشت، لزوم مطالعه و ارائه روشهای عملی و کاربردی در اين زمينه بسيار ضروری می باشد. در اين بخش عليرغم ساير بخشهای اقتصادی مانند بخش صنعت و يا بعضی از بخشهای خدماتي حتی از سيستمهای سنتی جهت هزينه يابی و محاسبه بهای تمام شده استفاده نگرديده است. بنابراين لزوم مطالعه و بررسی سيستمهای مختلف در اين زمينه و استفاده از سيستمهاي نوين هزينه يابي كه در سطح دنيا معمول  مي باشد، بعنوان يك ضرورت اساسي مطرح است و بايد به آن توجه ويژه ای گردد. يكي از سيستمهاي نوين هزينه يابي كه كاربردهاي گوناگون آن در فعاليتهاي خدماتي و بخش آموزش روز به روز در حال گسترش است، سيستم “هزينه يابي برمبنا ي فعاليت“  يا اصطلاحا سيستم ABC"1 است. اين سيستم با بكارگيري روشهاي مناسب، اثرات حاصل از تغييرات فعاليتها، پيچيدگي، تنوع و ويژگيهاي خاص هر فعاليت را در محاسبه هزينه ها بهای تمام شده آن منظور مي كند. يكي از ويژگيهاي اين سيستم كه آن را از ساير سيستم ها متمايزمي كند، توانايي شناسايي دقيق هزينه ها و ارائه اطلاعات غير مالي جهت بهبود عملكرد وافزايش كارآيي فعاليتها مي باشد و تا حد ممكن با بكارگيري روشهاي مناسب اين اثرات را بطور كمّي جذب محاسبه بهاي تمام  شده خدمات و محصولات مي كند. با توجه به اينکه عمده عناصر و منابع مورد استفاده در بخش آموزش، فعاليتهای نيروی انسانی می باشد، استفاده از اين سيستم بدليل قابليتها و تواناييهای آن بسيار مفيد می باشد.

 

1-2-بيان مسأله

 1-2-1- تعريف مشكل 

با توجه به ماهيت خدمات و خروجيهای بخش آموزش و غير قابل ملموس بودن فعاليتهای آن نسبت به ساير بخشها، اهميت هزينه يابی و محاسبه بهای تمام شده خدمات در اين بخش تابحال چندان مورد توجه قرار نگرفته است. در کشور ما نيز با توجه به غير انتفاعی بودن خدمات اين بخش و حاکم بودن سيستم دولتی در بخش آموزش، استفاده از روشهاي هزينه يابي و بهای تمام شده براي آگاهي از چگونگي و نحوه عملكرد دانشگاهها به عنوان يك موضوع مهم تلقي نگرديده است، حتي چارچوب سيستم حسابداري اين بخش نيز اطلاعات کافی و مناسب را برای مديران از ابعاد مختلف فراهم نمی کند، بلكه اين سيستم صرفاً نشان دهنده مصرف منابع مالی بر اساس رديفهای بودجه ای است که بايد در برنامه تخصيص داده شده، هزينه گردد.

مونين(Moonen,1997) که در زمينه اثر بخشی سيستمهای هزينه يابی در بخش آموزش عالی تحقيقات وسيعی را انجام داده است براي علت عدم كارآيي اطلاعات تهيه شده توسط سيستمهای هزينه يابی در بخش آموزش عالي، چند دليل  عمده را مطرح مي سازد. که عبارت است از:

1-عدم دسترسي به يك سيستم مناسب براي جمع آوري و شناسايي هزينه های ايجاد شده در سازمان. وی معتقد است که سيستمهاي مالي و حسابداري خيلي از موسسات بر اساس روش "حسابداري دوطرفه" بنا شده است که با توجه به بودجه ساليانه تخصيص داده شده، صرفا منابع مالي خود را هزينه مي كنند، بنابراين اين سيستمها قادر نيستد اطلاعات مورد نياز سيستم بهاي تمام شده را به نحو مناسبي فراهم كنند.

2-دليل ديگري كه در اين زمينه وجود دارد عبارت است از: عدم توافق و تشريك مساعي در بين محققان در رابطه با اينكه كدام يك از هزينه ها بايد در حسابهاي مالي و حسابداري بخش دولتی ثبت گردند. علاوه بر اين بي ثباتي روشهای مختلف حسابداری، اصل افشاء اطلاعات و محرمانه بودن برخي از اطلاعات هزينه اي از عمده مشكلاتي است كه در اين زمينه مطرح مي باشد. موانع و مشكلات فرهنگي نيز يكي از عوامل عمده ای است كه باعث مي گردد اطلاعات مورد نياز سيستمهاي هزينه يابي و محاسبه بهاي تمام شده به نحو مناسبی در دسترس مديران قرار نگيرد.

 

1-2-2-اهميت مشكل

امروزه با توجه به نقش اطلاعات صحيح در تصميم گيري ها و خصوصا اطلاعات مالی و هزينه ای، لزوم طراحي و بکارگيری يك سيستم هزينه يابي كه قادر به شناسايي و کشف هزينه ها و محاسبه صحيح بهاي تمام شده خدمات باشد، از جهات متعددي داراي جايگاه خاصي است، بطوريكه روز بروز بر اهميت آن افزوده مي گردد. در بخش آموزش و نظام دانشگاهی و خصوصا بخش آموزش پزشکی  بدليل اينکه نسبت به ساير بخشها در اين زمينه مطالعات و اقدامات عملی مناسب انجام نشده است، توجه به اين موضوع بسيار مهم و اساسی می باشد. اين مسأله در سطح دنيا و خصوصا کشورهايي که بخش آموزش خصوصی در آن فعال می باشد، بدليل وجود رقابت بالا در ارائه خدمات بهتر و كسب متقاضيان بيشتر توام با هزينه های پايين تر، نمود بيشتري پيدا مي كند. در كشور ما نيز بدليل اينكه در چند سال اخير بر اهميت بکارگيری اطلاعات صحيح در تصميم گيري ها و لزوم شفاف سازی هزينه ها و منابع درآمدی بخشهای مختلف تاکيد گرديده است، توجه به اين مسئله اهميت زيادي دارد. بطوريكه در برنامه سوم توسعه نيز بر اين موضوع تاکيد زيادی شده است. از طرف ديگر با استفاده و بکارگيری روشهای نوين هزينه يابی و خصوصا سيستم پيشنهادی، اطلاعاتی فراهم  می گردد که به واسطه آن می توان مديريت علمی و برنامه ريزی منابع در دسترس و استفاده بهينه از منابع سازمانی را در سطح جامعه گسترش داد.

 در حال حاضر جهت شناسايي هزينه ها و بهای تمام شده خدمات در بخش آموزش از سيستمها و روشهای متعددی استفاده می گردد. اما با توجه به ماهيت فعاليتهای آموزشی و پيچيدگی حجم فعاليتها و امکانات مورد نياز برای انجام آن، لزوم استفاده از سيستمهای نوين، ضروری می باشد. بنابراين استفاده و بكارگيري سيستم مناسبی كه علاوه بر رفع و پوشش نواقص ساير سيستمهای هزينه يابی، زمينه هاي تصميمگيري مناسبي را براي مديران و استفاده كنندگان از اطلاعات قيمت تمام شده و هزينه يابي در بخش آموزش را فراهم كند، امري اجتناب ناپذير بوده و بايد به آن توجه خاصی مبذول گردد[1].

 

1-2-3-نحوه برخورد با مشكل

يكي از مشكلات اساسي موجود بيشتر سازمانهاي دولتي و خصوصي كشور، شيوة بكارگيري و استفاده از روشهاي هزينه يابي و اطمينان از بكارگيري اين روشها در تهيه و فراهم نمودن اطلاعات مناسب درتصميم گيري ها مي باشد. اهميت اين مشكل زماني بيشتر مي گردد كه قوانين موجود در كشور، خصوصاً قوانين مالياتي و حسابرسي همواره نتوانسته است همگام با سيستمهاي نوين هزينه يابي رشد و توسعه پيدا كنند. علاوه بر اين، ضعف دانش نظري و تئوري روشهاي نوين هزينه يابي نيز در بين مديران مؤسسات دولتي و خصوصي نيز به عنوان يك كمبود اساسي، مشهود مي باشد. اين مشكل در بين مؤسسات خدماتي بدليل اينكه بيشتر عناصر تشكيل دهنده آن، فعاليتهاي نيروي انساني است و خروجي آن تا حد زيادي قابل مشاهده نمي باشد، بيشتر وجود دارد. در مورد بخش آموزش و نظام آموزشی کشور كه هدف اصلي از ايجاد آن، ارائه خدمات و فراهم نمودن تسهيلات آموزشی برای متقاضيان جامعه مي باشد، اين مشکل نمود بيشتری پيدا می کند. بنابراين سيستمهاي هزينه يابي بايد طوري طراحي شوند تا ضمن دستيابي به اهداف اصلي ايجاد آنها، دسترسی به اطلاعات مناسب را برای تصميم گيري های مديريتی فراهم سازند. بنابراين براي برخورد با نارسايي هاي موجود از دو جنبه مي توان عمل نمود، بخشي از اين نارساييها مربوط به ضعف مباني تئوري و نظري سيستم هاي نوين هزينه يابي در بخش آموزش كشور مي باشد كه اين مسأله از طريق هم انديشي صاحبنظران علمي و دانشگاهي با مطالعه و تحقيق قابل حل مي باشد و بخشي ديگر از مشكلات، مربوط به كمبود و ضعف قوانين و مقررات موجود است كه آن نيز از راه حلهاي قانوني قابل حل و رفع مي باشد. البته در اجرا و پياده سازي سيستم هاي نوين علاوه بر دانش نظري بالا، وجود نيروهاي آموزش ديده و فرهنگ سازي مناسب براي اجراي سيستمهاي جديد نيز لازم و ضروري است كه اين موضوع نيز از طريق آموزش قابل انجام است. علاوه بر اين با توجه به اينکه سيستم حسابداری دانشگاهها نيز بر اساس روش حسابداری دولتی وضع شده است، طبقه بندی هزينه ها در آن تا حدودی با عمليات هزينه يابی و گروه بندی هزينه ها برای محاسبه بهای تمام شده خدمات و خصوصا سيستم پيشنهادی متفاوت می باشد که اين موضوع نيز با مراجعه به اطلاعات و عمليات تفصيلی حسابهای مالی در طول دوره مورد نظر قابل حل خواهد بود[3,4].

 

1-2-4-عوارض ناشي از تداوم مشكل

با توجه به اينکه استفاده کنندگان اطلاعات سيستم بهای تمام شده خدمات و هزينه يابي متفاوت می باشند، بنابراين نواقص سيستم موجود از ابعاد مختلف می تواند بر تصميم گيري های اين گروهها موثر باشد که تداوم آن باعث ايجاد مشکلات جدی برای اين بخش خواهد شد. از طرفی ديگر رشد روز افزون رقابت در كليه فعاليتهاي خدماتي و توليدي، لزوم بكارگيري و استفاده از روشهـاي نوين هزينه يابي براي شناخت هزينه ها و تعيين دقيق بهای تمام شده خروجيهای بخش آموزش ضروري است. با توجه به اينکه استفاده کنندگان اطلاعات سيستم بهای تمام شده در بخش آموزش متفاوت می باشند، بنابراين نواقص سيستم موجود از ابعاد مختلف می تواند بر     تصميم گيري های اين گروهها موثر باشد که تداوم آن باعث ايجاد مشکلات جدی برای اين بخش خواهد شد. به عنوان مثال از آنجا كه دولت، بخش خصوصي و مديران بخش آموزش براي تصميم گيري و اداره كردن فعاليتهاي نظام آموزشي بايد به نحوي به اطلاعات دقيق هزينه يابی و بهای تمام شده خدمات آموزشي دسترسي داشته باشند، عدم اطلاعات صحيح كه ناشي از نواقص و اشکالات سيستمهاي هزينه يابی مي باشد، تأثير زيادي بر تصميم گيري هاي آنان دارد و بعضاً در خيلي از موارد، تصميم گيري ها با مشكل مواجه مي شود. اين مسأله به نحوي نيز مانع از تصميم گيري هاي اصولي دولت و بخش خصوصي در زمينه سرمايه گذاريهاي جديد در اين بخش گرديده است، از اينرو ادامه اين روند نيز به صلاح سيستم آموزشي كشور نبوده و بايد تغييرات اساسي درآن ايجاد گردد. از طرفي ديگر اگر بخش آموزش کشورعلاقمند به برنامه ريزی علمی جهت اداره کردن بهينه فعاليتهای آموزشی باشد، دسترسی به اطلاعات صحيح و واقعی از هزينه ها و چگونگی طبقه بندی آن امری ضروری است در حاليکه سيستم موجود به هيچ وجه جوابگوی تهيه و دسترسی به اين اطلاعات نمي باشد. بنابراين ارائه يک سيستم    هزينه يابي و محاسبه بهای تمام شده بسيارضروري بوده و بايد اقدامات لازم در اين زمينه صورت گيرد.

با توجه به استفاده كنندگان اطلاعات سيستم هزينه يابي موجود، از آنجا كه مديران وتصميم گيرندگان نظام آموزشی و دانشگاهی، دولت و بخش خصوصي براي تصميم گيري و اداره كردن فعاليتهايی که در اين سيستم انجام می گردد بايد به نحوي به اطلاعات موثق ودقيق دسترسي داشته باشند، عدم اطلاعات صحيح كه ناشي از بكارگيري سيستم هاي نامناسب مي باشد، تأثير زيادي بر تصميم گيري هاي آنان دارد و بعضاً در خيلي از موارد، تصميم گيري ها با مشكل مواجه مي شود كه اين مسأله تا بحال در بخش آموزش کشور بطور کامل مشهود بوده است بطوريکه در حال حاضر در تمامی  دانشگاههای کشور(دانشگاههای دولتی، علوم پزشکی، دانشگاههای غير انتفاعی و...) اصولا هيچگونه سيستم هزينه يابی و طبقه بندی هزينه ها جهت محاسبه بهای تمام شده خدمات وجود ندارد. اين مسأله از ابعاد مختلف نيز مانع از تصميم گيري هاي اصولي دولت و بخش خصوصي در زمينه سرمايه گذاريهاي جديد در اين بخش گرديده است.

 

1-2-5-معرفي راه حلها و عوامل مؤثر

امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی اطلاعات و شبکه های ارتباطی در جنبه های مختلف و نقش آن در فراهم  نمودن اطلاعات تصميم گيری مديران، اين امکان ايجاد گرديده است تا با بکارگيری روشهای علمی و نظری در عمل بتوان اطلاعات مورد نياز را در زمان مناسب فراهم کرد. در زمينه روشهای هزينه يابی و        طبقه بندی هزينه ها با توجه به گسترش نرم افزارهای کامپيوتری براحتی می توان گزارشهای مالی و حسابداری را در مقاطع زمانی مورد نظر فراهم نمود و يا با مراجعه به حسابهای معين و تفضيلی اقلام تشکيل دهنده هر کدام از حسابهای مالی را به تفکيک ملاحظه کرد. در زمينه روشــهاي هزينه يابي و محاسبه بهای تمام شده در بخشهای توليدی و خدماتی تابحال روشهای متعددی مطرح و بکار گرفته شده است كه "سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت" يكي از اين روشها مي باشد. اين سيستم اين قابليت را دارد تا علاوه بر طبقه بندی هزينه ها و تعيين قيمت تمام شده خدمات، اطلاعات جانبي را براي بهبود عمليات و فعاليتها در اختيار مديريت و تصميم گيرندگان قرار دهد و زمينه ايجاد مديريت بر مبناي فعاليت [1](ABM) را فراهم سازد.

اما با توجه به الزامات سيستم بهای تمام شده و نوع اطلاعات در سيستم دانشگاهی موجود و خصوصا بخش آموزش پزشکی، اشکالات و نارساييهای عمده ای ملاحظه می گردد که اين نواقص دستيابی به يک سيستم مطلوب را با مشکل مواجه  می سازد. از جمله اينکه با توجه به ماهيت سيستم حسابداری مالی که در حال حاضر در دانشگاهها و مراکز آموزشی کشور استفاده می گردد، اين سيستم در فراهم کردن و تهيه اطلاعات قيمت تمام شده و طبقه بندی هزينه ها از سيستم حسابداری مالی و دولتی برای سيستم محاسبه بهای تمام شده و خصوصا سيستمABC تناسب چندانی نخواهد داشت، برای اين منظور می بايست راهكارهاي مؤثري ارائه گردد تا بتوان به اهدف مطلوب دست يافت. علاوه بر ضعف و اشکالات سيستم حسابداری مالی، در بيشتر دانشگاهها سيستم نگهداري اموال وتجهيزات تعبيه و بکار گرفته نشده است تا علاوه بر ثبت و نگهداري اموال، هزينه هاي استهلاك را در محاسبه بهاي تمام شده منظور نمايد. علاوه بر اين در بخش آموزش عالی و نظام دانشگاهی سيستمهای اطلاعاتي مديريت [2] (MIS) جايگاه و مفهوم مناسبی ندارند که اين موضوع خود باعث عدم دسترسی به اطلاعات مورد نياز از ابعاد مختلف می گردد. سيستمهاي انبار داري و كنترل اقلام موجود در انبار نيز داراي نواقص زيادی چه از لحاظ سيستمي و چه از لحاظ محاسبه هزينه ها مي باشد. بطوريکه اين سيستم در بيشتر دانشگاهها بصورت سيستم دستی وجود دارد و يا در صورت استفاده از سيستمهای کامپيوتری، هزينه ها و اقلام صادره از انبار را بر مبنای مراکز فعاليت تفکيک و طبقه بندی نمی کند. سيستمهای محاسبه حقوق و خدمات منابع انسانی نيز در بيشتر دانشگاهها چندان مناسب نمی باشد و يا اينکه اطلاعات کافی و مناسب را برای سيستمهای هزينه يابی فراهم     نمی کنند. با توجه به مشكلات ذكر شده اين امكان در سيستم پيشنهادي وجود دارد تا با بكارگيري آن، زمينه را براي رفع نقايص، ايجاد و گسترش سيستمهای جانبی بهای تمام شده فراهم نمود و با در نظر داشتن ديدگاه سيستمي و ارتباط اين زير سيستم ها با يكديگر بتوان به اهداف مورد نظر دست يافت.

 

1-2-6-تناقضات موجود در رابطه با  طراحي سيستم پيشنهادي

دستيابي به يك سيستم جامع ومناسب هزينه يابي در هر سازماني مستلزم همكاري و ارتباط متقابل بين چندين زير سيستم مي باشد، بطوريكه اين زير سيستمها با داشتن ارتباطي منطقي بتوانند، هدف نهايي سيستم اصلي را برآورد سازند. طراحي سيستم هزينه يابي در نظام دانشگاهی و بخش آموزش نيز به نحوي مستلزم همكاري وهماهنگي بين بخشهاي موجود مي باشد تا با داشتن يكسري روابط منطقي و نظام مند بتوانند هدف اصلي را برآورد سازند. با توجه به مشاهدات و اطلاعات جمع آوري شده در محل اجرا سيستم، تناقضاتي وجود دارد كه در صورت عدم رفع مي تواند باعث كاهش كارآيي سيستم پيشنهادي گردد. براي طراحي سيستم مناسب و انتظارعملكرد مطلوب از آن با توجه به مطالعه موردي انتخاب شده، مي بايست اين تناقضات تا حد امکان رفع شود. به عنوان مثال سيستم استهلاك اموال و تجهيزات بايد با توجه به اصول و مباني سيستم حسابداري قيمت تمام شده و محاسبه هزينه هاي استهلاك وضع گردد تا بر اين اساس هزينة استهلاك اموال و تجهيزات در سيستم بهاي تمام شده خدمات منظور گردد. اما در حال حاضر اين مسأله رعايت   نمي گردد و هزينه هايي كه بابت خريد اموال و تجهيزات پرداخت مي شود به عنوان هزينه هاي همان دوره محسوب مي گردد و حتي برخي از اموال و تجهيزات موجود در دانشگاهها از جمله آزمايشگاهها، تجهيزات کتابخانه و... نيز داراي قيمت اوليه نمي باشد و سيستم حسابداري موجود صرفاً براي ثبت اموال است، علاوه بر اين، هزينه تعميرات اساسي اموال كه بايد به بهاي تمام شده تجهيزات و اموال افزوده گردد جزء هزينه جاري تلقي مي گردد و در صورتحسابهای همان دوره نشان داده مي شود. اين مســأله از طرفي باعث مي گردد تا هزينه ها در يك دوره بسيار زياد نشان داده شود(دوره اي كه اموال و تجهيزات تعمير و نگهداری شده اند) و در دورة بعد اصلاً هيچ هزينه اي محاسبه نگردد، اين موضوع به نحو چشمگيري بر چگونگی محاسبه و صحت بهای تمام شده مؤثر مي باشد. مشكل عمدة ديگري كه در اين زمينه وجود دارد خريد تجهيزات مورد استفاده در نظام آموزش دانشگاهی کشور بر اساس قيمت دولتي است. از آنجا كه بر اساس يكي از اصول اوليه حسابداري كه اصل واقعيت مي باشد، اموال و تجهيزات خريداري شده بايد بر اساس قيمت واقعي خريد و ثبت گردد. ولي در سيستم موجود با توجه به اينكه بيشتر تجهيزات و اموالي كه خريداري شده است  توسط بخش دولتي داراي هزينه زيادي مي باشد تفاوت اين دو هزينه در محاسبه ارائه خدمات نشان داده نمي شود. چون اصول حسابداري موجود بر اساس اصل تاريخي خريد اموال و تجهيزات وضع شده است. از طرفي مشكل ديگري كه در كشور ما وجود دارد اين است كه با گذشت زمان و افزوده شدن عمر دستگاهها و تجهيزات بجاي اينكه بهاي تمام شده آن كاهش يابد، قيمت دستگاه و تجهيزات افزايش داشته و باعث ايجاد تناقضاتي در قيمت گذاريهاي خدمات ارائه شده مي گردد. 

 

1-2-7-فوايد ناشي از اجرا و بكارگيري سيستم پيشنهادي

با توجه به اينكه در دانشگاهها و آموزش گروه پزشکی هيچگونه عمليات هزينه يابی، طبقه بندی هزينه ها و محاسبه بهای تمام شده بر حسب خروجيهای اين بخش انجام نمی شود، بنابراين ارائه سيستمي كه بتواند اين خواسته ها را برآورده كند، بسيار مفيد و اساسي تلقي مي گردد. فوايد ناشي از اجراي سيستم پيشنهادي، با توجه به استفاده كنندگان اطلاعات سيستم هزينه يابي (مديران و تصميم گيرندگان سيستم آموزشی، دولت و بخش خصوصي) متفاوت مي باشد. بطور كلي مهمترين فوايد ناشي از اجراي سيستم پيشنهادي عبارت است از:

1-اين سيستم می تواند با شناسايي، طبقه بندی و تخصيص دقيق هزينه ها به فعاليتهاي مورد نياز براي انجام فعاليتهای آموزشی و سپس محاسبه صحيح بهاي تمام شده آموزش بر حسب رشته های درسی در هر دانشگاه، اطلاعات مهمی را برای تصميم گيرندگان نظام آموزش عالی و ساير استفاده کنندگان آن از ابعاد مختلف فراهم کند.

2-با توجه به اينکه در روش پيشنهادی بهای تمام شده رشته های مختلف گروه پزشکی در سه تيپ مختلف دانشگاهی(دانشگاه علوم پزشکی شيراز، دانشگاه علوم پزشکی فسا و دانشگاه علوم پزشکی يزد) با يکديگر مقايسه می گردند، اين مقايسه اطلاعات مفيد و قابل توجهی را در اختيار تصميم گيرندگان بخش آموزش و بودجه وزارت بهداشت قرار می دهد تا بر اين اساس علتهای واقعی افزايش بهای تمام شده در اين دانشگاهها بررسی شده و نسبت به اتخاذ روشهای مناسب کاهش هزينه ها تصميم مناسب گرفته شود.

3-اطلاعات سيستم هزينه يابي و محاسبه بهاي تمام شده در بخش برچسب ها:طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای محاسبه بهای تمام شده آموزش دانشجویان گروه پزشکی    سیستمهای نوین هزینه یابی    هزینه یابی بر مبنای فعالیت    شناسایی دقیق هزینه ها و ارائه اطلاعات غیر مالی    کاربرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بخش آموزش    طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری و مدیریت    سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای حساب هزینه آموزش دانشجویان  سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت  سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت Abc  تعریف سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت  معایب سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت  مزایای سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت  هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه  بررسی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در حسابداری مدیریت  طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت  بررسی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت  اهداف سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت  بررسي امكان كاربرد سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت Abc  طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت  سیستم های هزینه یابی بر مبنای فعالیت  پايان نامه هزينه يابي بر مبناي فعاليت  پایان نامه هزینه یابی بر مبنای فعالیت  پایان نامه هزینه یابی بر مبنای فعالیت Abc  دانلود پایان نامه هزینه یابی بر مبنای فعالیت  پایان نامه در مورد هزینه یابی بر مبنای فعالیت  دانلود رایگان پایان نامه هزینه یابی بر مبنای فعالیت  طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت  طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت  هزينه يابي بر مبناي فعاليت  هزينه يابي بر مبناي فعاليت Abc  هزينه يابي بر مبناي فعاليت Ppt  هزينه يابي بر مبناي فعاليت در صنعت بانكداري ايران  هزينه يابي بر مبناي فعاليت در بانكداري الكترونيكي  هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا  هزینه یابی بر مبنای فعالیت Pdf  هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بانکها  هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان محور  هزینه یابی بر مبنای فعالیت چیست  هزینه یابی برمبنای فعالیت Ppt  هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا+ppt  هزینه یابی بر مبنای فعالیت Abc Pdf  مقاله هزینه یابی بر مبنای فعالیت Pdf  هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا Pdf  هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا چیست  مقاله هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا  پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا  تعریف هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا  مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا  مقاله در مورد هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا  هزینه یابی بر مبنای فعالیت بانکها  هزینه یابی بر مبنای فعالیت    محاسبه بها تمام شده آموزش دانشجویان پزشکی    برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی    برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی با سیستم ABC    محاسبه بها تمام شده آموزش رشته های پزشکی با سیستم ABC    کاربرد سیستم ABC در محاسبه بها تمام شده آموزش دانشجویان پزشکی  

محصولات مرتبط
نمونه سوالات آزمون کارگزاران گمرکی

نمونه سوالات آزمون کارگزاران گمرکی

قیمت: 189,000 ريالکد فایل:36016
دانلود سوالات آزمون کارگزاران گمرکی (حق العمل کاری گمرک) دانلود سوالات آزمون کارگزاران گمرکی (حق العمل کاری گمرک) + جزوه + منابع + فایل رایگان قسمتی از سوالات آزمون کارگزاران گمرکی (حق العمل کاری گمرک) در صورت مشاهده کم و کسری یا اضافه تخلیه نسبت به تعداد بسته ها گمرک در قبال شرکت حمل کننده  چه اقدامی می نماید. الف: گمرک به محض مشاهده، اضافه تخلیه را ضبط و کسر تخلیه را مورد توجه قرار نمی دهد. ب: گمرک برای توضیح علت اختلاف مدت 6...
دانلود پاورپوینت تقسیم بازاروتعیین بازارهدف

دانلود پاورپوینت تقسیم بازاروتعیین بازارهدف

قیمت: 69,000 ريالکد فایل:32862
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر...
دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک

دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک

قیمت: 52,000 ريالکد فایل:32823
  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون...
دانلود پاورپوینت مباني و ريشه هاي فساد اداري

دانلود پاورپوینت مباني و ريشه هاي فساد اداري

قیمت: 79,000 ريالکد فایل:32793
  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید  توجه فرمایید. 1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه  قرار داده شده است 2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید 3-پس از پرداخت هزینه ، بلافاصله پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد 4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش

حجم:43414KB | بازدید :128

دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش آزمون استخدامی سال 1402 شامل تمامی سوالات راهنمای معلمی دانلود سوالات مواد حیطه تخصصی آموزش و پرورش شامل موارد زیر می باشد: راهنمای معلم قرآن پایه اول تا ششم  راهنمای معلم هدیه‌های آسمانی پایه سوم  راهنمای معلم...

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

حجم:43406KB | بازدید :128

دانلود بسته سوالات راهنمای معلم مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ + تمام دروس    دانلود سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود بسته سوالات راهنمای معلم آزمون استخدامی آموزش و...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش

حجم:43406KB | بازدید :131

دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 با بیش از 500 سوال با پاسخ + سوالات حیطه تخصصی + سوالات راهنمای معلم تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی آزمون آموزش و پرورش + دانلود بسته سوالات مفاهیم پایه متون و روش های...

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی

حجم:43406KB | بازدید :159

دانلود سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ با بیش از ۵۰۰ سوال با پاسخ شامل تمام دروس سوالات مفاهیم پایه متون و روش های یاددهی دوره ابتدایی 1402 -سوالات کتاب راهنمای معلم - دانلود سوالات منابع حیطه...

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی

حجم:38267KB | بازدید :5719

دانلود جزوه جنین شناسی عمومی این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد. فایل ورد قابل ویرایش قسمتی از متن سلولهای زایای ابتدایی (پریموردیال) تکامل با لقاح آغاز می شود. لقاح روندی است که طی آن گامت مرد( اسپرم ) و گامت زن (اووسیت) با هم یکی می...

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

سوالات آزمون راهبران آموزشی

حجم:30962KB | بازدید :251

سوالات آزمون راهبران آموزشی   این بسته ویژه، کامل ترین و جامع ترین بسته جهت استفاده تمامی کارمندان اموزش و پرورش و سایر ارگان های دولتی و غیر دولتی، در سوالات آزمون راهبران آموزشی محتویات بسته نمونه سوالات آزمون راهبران آموزشی :   پکیچ سوالات ارزشیابی...

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402

حجم:30444KB | بازدید :21

دانلود کاملترین و بینظیرترین سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402 + سوالات راهنمای معلم زبان انگلیسی تمامی پایه ها با پاسخنامه + منابع رایگان آزمون استخدامی دبیری زبان انگلیسی + اصل سوالات 1402 سوالات حیطه تخصصی دبیر انگلیسی استخدامی آموزش و پرورش 1402...

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس

حجم:25031KB | بازدید :3679

نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس با فرمت ورد و قابل ویرایش و پی دی اف و آپدیت روزانه منابع آزمون و سوالات پرتکرار قبولی ۱۰۰درصد را ما تضمین میکنیم. کاملترین فایل در مورد دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت ارتقاء مهارت های مدیران مدارس   جزوه کامل...